Sunday 12 January 2014

Ice skates

Some time ago, a customer asked me for some vintage ice skates. I was really bothered not to be able to make good metal blades. I didn't have the tools and the technique to cast metal. Now I have found the perfect blades, coming from Warwick Miniatures. I just had to cut a part of the sole to adapt it to a pair of leather boots. I think these are quite good skates. I hope I will find some ice cube to try them.



Il y a quelque temps on m'avait demandé de faire des patins à glace, sur le modèle des boots en faux cuir que j'avais dans ma boutique Etsy. Ça m'a bien contrariée de ne pas être capable de faire des lames en metal acceptables. J'ai fini par en trouver récemment chez Warwick Miniatures. Il n'y avait plus qu'à scier une partie de la semelle pour que ça s'adapte mieux à des boots à petits talons.
Les boots sont en cuir beige. Je me demande encore s'il ne faudrait pas les vieillir un peu. En attendant je vais les essayer sur un glacon.

7 comments:

  1. Bonjour Dominique, ils sont jolis vos patins! A force de les utiliser, ils vont vieillir tout seul :-)
    X
    Veronique

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oui, c'est vrai ça ! mais je risque de les griffer aussi. A moins que je ne trouve une toute petite boite de cirage.

      Delete
  2. The skates look excellent. Very realistic blades and boot =0)

    ReplyDelete
  3. Très jolis!
    Amicalement, Faby

    ReplyDelete
  4. I think they are truly wonderful skates Dominique and im sure your customer will be thrilled to bits with them :) Best Wishes Tony.

    ReplyDelete
  5. Hi Dominique! I have just found your blog! I LOVE what you make!!! Your blog and collections are Fascinating! I will come back and read more!

    ReplyDelete